Long time no see

Hallo allemaal,

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik hier iets geschreven heb. De tijd gaat ook zo snel! Bereid je dus maar voor op een lang, heel lang verhaal.

Helaas zit het er alweer bijna op maar ondanks dat moet een van de leukste dingen nog gebeuren; Ik ga namelijk maandag beginnen aan mijn padi en meteen daarna 9 duiken doen waarvan er 4 nodig zijn om mijn padi open water certificaat te halen!

Ik zit m\nu trouwens in Cairns. Mijn laatste verhaal is alweer een aantal steden geleden.

Mijn laatste verhaal eindigde op mijn laatste dag in Adelaide. Adelaide vind ik persoonlijk een leuke stad. Veel graffiti overal (vooral hele mooie proffesionele). In Adelaide draait alles voornamelijk om eten. In de hoofstraat staan allemaal food trucks met allerlei lekkers tegen zeer scherpe prijzen! Voor de rest behalve eten en de graffiti is er niet echt veel aan Adelaide maar vooral de sfeer beviel me hier. Ik ben hier ook nog naar een museum geweest wat een mengelmoesje was van natuur historisch en Aboriginal kunst/cultuur/geschiedenis.

Na een paar daagjes in Adelaide ging in met de bus naar Alice Springs. Dit is een bus rit van 20,5 uur. Ondanks dat het zo'n lange bus rit is beviel het me zeer goed. omdat de stoel naast me leeg was kon ik lekker slapen en omdat er wifi en oplaadpunten waren heb ik me niet eens echt verveeld in de bus.

Eenmaal aangekomen in Alice Springs viel mij meteen de sfeer die er hing op. Het centrum zit vol met Aboiginals die je boos aankijken als je langs komt en voor de rest bijna geen kip. Samen met een Duitse jongen uit de bus ben ik naar het hostel gelopen. Eenmaal hier aangekomen heb ik boodschappen gedaan en daarna werd ik door een Canadese jongen die ook in de bus zat uitgenodigd om naar Anzac Hill te lopen. dit is eigenlijk een grote heuvel aan de rand van het dorpje met een oorlogs monument erop. Hierna heb ik wat gekookt en na twee happen weer in de vuilnisbak gegooit want het was veelste pittig! Aan de tafel waar ik zat te eten heb ik Cheng en Roij ontmoet. Cheng is een chineese student die in Sydney studeert en Roij is een mexicaanse dokter. Met hun heb ik de hele avond zitten kletsen en uiteindelijk met Cheng afgesproken dat we samen de volgende dag naar het desert park zouden gaan. Helaas kon ik niet nog een nacht bij boeken ( na hoe de receptie mij behandelde wou ik dit ook niet meer). Hierna dus een ander hostel vlakbij gevonden voor de volgende nacht.

De volgende ochtend was het tijd om uit te checken en heb ik samen met Cheng de tour naar Desert Park geboekt. Even later kwamen wij er achter dat Roij ook ging!

Omdat de bus pas om 11:30 zou vertrekken zijn ik en Cheng maar een beetje door het centrum heen gaan wandelen. Uiteindelijk was het zover en hebben we lekker een middag door gebracht in the Desert park. Naderhand wouden we samen wat eten maar ik moest eerst naar mijn nieuwe hostel. De jongens liepen mee en eigenlijk zou Cheng koken maar Roij en ik hadden teveel honger en gingen uiteindelijk naar italiaans restaurantje om de hoek. Helaas was dit niet zo'n beste keuze. Het eten was niet bijzonder lekker en de menu kaart was onduidelijk waardoor we uiteindelijk zowel teleurgesteld waren als schrokken van de prijs. Hierna wouden we nog wat gaan drinken in de stad maar helaas zat alles vol. De vraag waarom alles vol zat in zo'n gat als Alice Springs is nog steeds een raadsel... Uiteindelijk hebben we maar thee gedronken in het hostel. Toen ik 's avonds terug ging lopen zag ik zoveel sterren! Zoveel had ik er nog nooit gezien.

De volgende ochtend heb ik mijn bus geboekt naar Darwin omdat mijn busrit van Adelaide naar Alice Springs zo goed bevallen was. Deze dag heb ik niet zoveel gedaan en vooral gerelaxed in het zonnetje. Ook deze busrit verliep weer zeer goed en de volgende dag kwam ik aan in Darwin.

In Darwin ben ik op de tweede dag naar Mindi beach sunset market geweest. Dit was echt een heel leuk gezellig marktje en zeker een aanrader! De dag erna ben ik naar de botanische tuinen geweest en de espanade. Ook heb ik voorbereidingen getroffen voor de tour van de dag erna. Ik ben namelijk naar Litchfield park geweest. Eigenlijk is dit het zelfde als Kakadu maar dan kleiner, compacter en dichterbij want ik had namelijk geen 3 dagen de tijd voor een toer naar Kakadu. De tour naar Litchfield was heel leuk mede door de guide. Ook zijn we bij de krokodillen geweest. Helaas lukt het me ook niet om filmpjes te uploaden. Deze avond kwam Cheng ook aan in Darwin en hebben we samen gegeten en gechilled. De volgende dag vloog ik alweer naar Cairns.

Eenmaal aangekomen in Cairns kakte ik een beetje in. Het is hier namelijk heel warm, vochtig en benauwd. Hierdoor heb ik de eerste dag in Cairns eigenlijk niks gedaan behalve boodschappen en lezen. De tweede dag (vandaag) ben ik naar de boulevard geweest, van hostel verhuisd, duik cursus ingeschreven, medical declaration gehaald en naar de nacht markt geweest.

En dan ben ik weer bij vandaag. Omdat ik de duikcursus pas maandag kan doen heb ik helaas geen tijd meer om naar Brisbane te gaan en de oost kust te zien. Maar de rede dat ik als kind al naar Australie wou is om te duiken dus nu moet ik het ook wel doen nu ik hier ben.

Helaas gaat de tijd veelste snel en zit mijn vakantie er alweer bijna op. Ondanks dat ik niet naar huis wil zal ik wel moeten want ik ben toegelaten in Geneeskunde in Nijmegen!

Dit was een heel koste beknopte versie van de afgelopen 12 dagen omdat het verhaal anders veelste lang word!

Groetjes,

Vilya

P.S. helaas lukt het niet om foto's of video's te uploaden vanaf deze computer. Ik zal kijken of ik ergens de tijd vind om dit nog te doen of dat ik dit pas doe als ik terug ben in Nederland.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!