Cold, rainy and windy but still fun

Hallo Allemaal daar ben ik weer!

Wat lijkt het lang geleden dat ik de vorige heb geschreven ook al is dit nog geen week geleden. De tijd gaat tegelijk heel snel en heel langzaam. Het voelt alsof ik hier al weken ben!

Gisteren ben ik aangekomen in Adelaide. Vandaag heb ik niet zoveel bijzonders gedaan, vooral bij gekomen van de afgelopen dagen!

Dinsdag avond heb ik een aardige mevrouw ontmoet na het typen van mijn blog genaamd Christina. Zij is samen met haar vriendin in Australie en doet precies de omgekeerde reis van de mijne! Hierna ben ik lekker optijd gaan slapen en omdat ik de 5-persoons kamer met mijn super rustige Canadese roomie deelde was dit de eerste nacht dat ik lekker geslapen heb!

Woensdag ben ik naar de Jenolan Caves geweest en heb ik de Chifley en de Lucas cave gedaan. Eenmaal daar aangekomen na een dood enge bus rit (op een zeer dun weggetje met een grote bus met een diepe afgrond ernaast) bleek er helaas iets mis te zijn gegaan met het boeken. De meneer van de receptie had mij namelijk niet ingeboekt maar mij gewoon het ticket van Christina gegeven! Ik heb nog nooit zoveel trappen gelopen in mijn leven! in totaal waren het bijna 1400 trap treden. Ook heb ik hier en onderweg hier naar toe de eerste echte Australische dieren gezien; namelijk een Wombat en een Walibi.

Toen ik weer aankwam bij het hostel was het tijd om mijn backpack te pakken om terug te gaan naar Sydney om hier de volgende ochtend de trein te nemen naar Melbourne. Toen ik aankwam in Sydney ben ik meteen naar het hostel gegaan en na wat thee te hebben gedronken en een beetje geinternet te hebben ben ik lekker gaan slapen want de volgende ochtend moest ik er alweer om 5:30 uit om de trein naar Melbourne te halen.

Na een heerlijk nachtje in mijn eentje in een 4 persoonskamer was het tijd om de trein te nemen naar Melbourne. Dit was een bijna 11 uur durende rit met ongeloofelijk veel weiland, koetjes, kalfjes, schaapjes, lammetjes en geitjes!Wie had dat gedacht in Australie? Ik in ieder geval niet. Ook heb ik onderweg nog wat walibi's en Kangaroos gezien. Het was een erg lange rit waar niet zoveel aan was. Eenmaal in Melbourne aangekomen had ik het hostel zo gevonden.

Donderdag ben ik Melbourne ingeweest. Eerst ben ik hopeloos verdwaald geraakt opweg naar de Queen Victoria Market maar uiteindelijk toch gevonden. Dit was een erg leuk marktje met zowel eten, drinken en tierelatijntjes. Na hier een aantal uur rond gelopen te hebben en wat groenten gekocht te hebben heb ik de tram genomen en heb ik wat door China town gelopen en wat door de normale winkel straten.

Hierna ging alles mis toen ik een tour wou boeken naar Phillip Island maar uiteindelijk is alles goed afgelopen en heb ik de was gedaan. Helaas ben ik er wel achtergekomen dat Melbourne niet mijn stad is terwijl me dit juist een hele leuke stad leek.

De volgende dag was het tijd voor Phillip Island. Eerst zijn we bij het Moonlit Sanctuary geweest waar ik een koala geaait heb en walibi's & kangaroes gevoerd. Ook heb ik allerlei Australische dieren gezien en hebben we hier gelunched. Hierna zijn we verder gereden naar Philip Island. Eenmal hier aangekomen zijn we gestopt bij een bekend surf strand waarna we door zijn gereden naar Churchill Island. Eigenlijk is dit een mini eilandje met een hele oude boederij erop. (Heritage Farm) hier heb ik wat rond gelopen en gekeken naar het Schaap scheren, Hierna gingen we door naar een Koala Sanctuary waar we meerdere koalas hebben gezien in hun natuurlijke habitat. Bijna alle koala's op het eiland wonen in het Sanctuary omdat door de urbanisatie en vooral door de auto's en honden ze bijna allemaal dood zijn gegaan en zijn ze eigenlijk alleen veilig daar. Helaas was het koud en nat en zaten alle koala's opgerold als een balletje in de bomen en waren ze zeer inactief (zelfs voor hun doen!)

Onze een na laatste stop was de Nobbies. Wauw wat is het daar mooi! vooral bij zonsondergang. Hier hebben we de eerste pinguins gezien. De laatste stop was de Pinguin Parade (het geen waar het eiland bekend om is). Man wat een drukte en commotie om een paar kleine pinguins!

Buiten in de regen op een grote betonnen tribune zaten we te wachten tot de pinguins het strand op zouden komen en naar hun holletjes zouden waggelen. In kleine groepjes en om de 10/15 minuten kwamen ze waggelend over het stand. Helaas omdat het zo druk was en zoveel gestress en gekat omdat iedereen het wou zien was het niet zo heel gezellig en de sfeer niet zo heel goed. Hierna heb ik nog op de broadwalk gelopen waar het een stuk leuker was. Vanaf de Broadwalk kon je zien hoe de pinguins aan het kletsen waren en hoe ze thuis kwamen, Wat een lawaai maken die kleine pinguins zeg! Ook heb ik twee pinguins zien paren. Na een tijdje hier geweest te zijn was het tijd om terug te keren naar Melbourne. Het was een hele leuke maar ook vermoeiende dag.

De volgende dag heb ik een vliegtuig genomen naar Adelaide. Helaas is mijn reisplan een beetje verstoord doordat de trein van Adelaide naar Alice Springs en de trein van Alice Springs van Darwin uitverkocht zijn. Ik heb nu besloten dat ik morgen Adelaide ga bekijken en de dag erna de bus neem naar Alice Springs.

Adelaide bevalt me beter dan verwacht daarom dat ik morgen nog een dagje extra blijf.

Nu ga ik lekker slapen want het is alweer middernacht.

Tot snel weer!

Groetjes,

Vilya

Reacties

Reacties

Peter Verhoeven (BL)

Klinkt allemaal erg leuk Vilya! Geniet er van!

oma

Hoi Vilya je hebt het wel druk maar wel mooi denk ik maar nu je aangenomen bent op school is het nog ontspannerder proficiat en geniet er nu maar van want dan is het voorlopig blokken heel veel groetjes en xxx Oma en Nel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!