Sydney en de Blue Mountains

Ik zit hier nu met bevroren handjes en voetjes dit verhaal te typen speciaal voor jullie.

Gister ben ik in Katoomba aangekomen. Katoomba ligt in de Blue Mountains. Na gister wat rond gekeken te hebben in het stadje dat niet zoveel voorsteld en overdag vooral druk is met veel toeristen en 's avonds uitgestorven is ben ik lekker optijd gaan slapen.

Helaas heb ik tot nu toe niet het meeste geluk gehad met mijn kamer genootjes. Zo lag ik vannacht op de kamer met twee Chineese vrouwtjes waarvan er eentje om 5 uur wakker werd en dood leuk de lamp aanzet waardoor ik natuurlijk patsboem wakker was en niet meer kon slapen omdat ze de lamp een half uur aan heeft laten staan terwijl ze voor zich uit zat te staren op bed.

Maarja vanmorgen een beetje uitgeslapen omdat optijd mijn bed uitkomen nog steeds een beetje moeilijk gaat. rond een uur of half 11 ben ik naar Echo Point gelopen waarvan daan je The three Sisters goed kunt zien. eerlijk gezegd vond ik het een beetje hoop gedoe om niks en stelde de drie gezusters niet zoveel voor.

Hierna ben ik via een bergpadje gelopen en heb ik mijn hoogtevrees een beetje overwonnen! jaja zowaar een pad zonder hekjes en met oneffe trapjes met afgronden der naast! Het was een heel mooi pad en zoals je op de foto's kan zien met mooie uitzichten.

Na een tijdje lopen en wat doodsangsten af en toe te hebben uitgestaan kwam ik aan bij het kabelbaantje dacht ik. Maar je moest eerst naar de overkant lopen en daar een kaartje kopen. Dus ik maar lopen naar de Scenis world. Ondanks dat het een gewone maandag is en geen school vakanties was het er stervens druk! dus na een dik half uur in de rij te hebben gestaan was ik eindelijk binnen. Eerst heb ik het stijlste treintje ter wereld gepakt naar beneden. Hierna heb ik een wandeling gemaakt door het regenwoud waar vroeger mijnen waren. Dit was een erg mooi stukje natuur maar het begon wel erg koud te worden. na anderhalf uur gelopen te hebben heb ik het kabelbaantje naar boven genomen.

Na weer een half uur in de rij te hebben gestaan om de kabel baan te nemen van de eene kant van de berg naar de andere ging ik op weg terug naar het hostel. En man wat had ik dat stukje onderschat. Op de heen weg was het allemaal bergje af maar nu moest ik natuurlijk bergje op! En man wat hebben ze hier een stijle wegen.

Helemaal uitgeblussed kwam ik bij het hostel aan waarna ik een dutje heb gedaan en daarna pizza ben wezen halen.

Nu zit ik hier te typen terwijl mijn handen eraf vriezen want het is hier echt heel koud. Het waait buiten ook heel hard en het gebouw heeft enkel glas dus het is niet echt warm binnen.

Nu nog even over Sydney;

Toen ik donderdag aankwam was ik natuurlijk meteen verdwaald en kon ik in eerste instantie het hostel niet vinden! Met behulp van een vriendelijke voorbij gangen vond ik het dan eindelijk. Na ingechecked te hebben ben ik mijn bedje gaan opmaken in mijn eigen trein wagon. Je kon op de achtergrond ook de treinen die op Centraal aankwamen horen want de wagons lagen als het waren midden op het station!

De volgende dag na een wat onrustig nachtje dankzij een van mijn room mates die nogal een fesstbeest bleek te zijn ging ik opweg naar The Harbour Bridge en The Sydney Opera House. Hier heb ik wat gechilled en rond gelopen en ben ik nog even langs een foodmarket gelopen. Hierna ben ik nog naar de Royal Botanic Gardens geweest maar omdat het winter is stond er helaas niks in bloei. Echter kwam ik alwel de eerste rare vogels tegen!

Omdat ik me niet zo lekker voelde door de jetleg heb ik niet heel veel gedaan op deze dag en ben ik lekker vroeg gaan slapen.

Na weer een onderbroken nacht door mijn feestende roomie ben ik na wat opstart problemen naar Coogee Beach gegaan. Ik wou van Coogee naar Bondi Beach lopen maar helaas bleek dit iets te zwaar te zijn mede doordat ik half ziek was en heb ik het na 2,6 km opgegeven. Ondanks dat was het een geweldige wandeling ondanks dat hij best wel zwaar was omdat het de heletijd van klif naar baai lopen is en dus veel bergje op en af. Maar wauw wat een mooie uitzichten!

Hierna ben ik nog even naar China town geweest en ze hebben in Sydney echt een geweldige China Town (vooral vergeleken met Den-haag en London). Hier heb ik wat rondgelopen en uiteindelijk wat te eten gekocht en een heerlijke smoothie met Ananas, Mango en Passievrucht. Hierna ben ik nog even bezig geweest met wat plannen en daarna lekker gaan slapen.

Morgen ga ik weer terug naar Sydney om daar woensdag ochtend om 7 uur de trein naar Melbourne te pakken.

Nu ga ik lekker bij het haardvuurtje zitten en nog een beetje opwarmen en schrijven voordat ik naar bed toe ga. Misschien ga ik morgen naar de Jenolan Caves maar dat moet ik nog eff kijken.

Groetjes,

een ijsblok Vilya aan de andere kant van de wereld.

Reacties

Reacties

Chantal

Wauw Vilya,gaaf om jouw belevenissen daar te lezen.Gek ook dat je zo ver weg betn.Heel veel plezier daar en super om zo op de hoogte te blijven van jouw avontuur.

xxx Chantal

Esther

Nou meid, ik vind het super stoer van je. Kei leuk om je verhaal te lezen. Geniet van je reis en doe voorzichtig!!!

Corne

Leuke verhalen Vilya,. Sterkte met je roomies????

Corne

Die ???? Zijn per ongeluk

PETRA

eindelijk wat langere verhalen dan appjes. mooie foto? heb je al gemaakt. Ik denk vaak aan je .xxxx

Liedeke

Leuk! Super en heel erg fijn om te lezen ???? geniet van je geweldige ervaringen daar en ik zal je verhalen voorkezen voor E&I ????????

Vilya

Dankjulliewel allemaal!

Jan Broeders

Leuk dat wij je zo kunnen volgen.
Mooie foto,s en nog veel reis plezier.

Emeric alias Juni

Veel plezier..

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!